Η επιστημονική προσέγγιση για το «θαύμα» του Μωϋσή

Μέσα από ειδικά προγράμματα και προσομοιώσεις σε υπολογιστές, αμερικανοί έδωσαν την επιστημονική προσέγγιση για το πώς άνοιξαν τα νερά της Ερυθράς Θάλασσας για να περάσει ανάμεσά τους ο Μωϋσής και ο λαός του.

Το Βιβλίο της Εξόδου περιγράφει τη διαφυγή των κυνηγημένων Ισραηλιτών από την Αίγυπτο και το θεαματικό πέρασμα της Ερυθράς θάλασσας, πριν από περίπου 3.000 χρόνια, χάρη στη θεϊκή παρέμβαση.

Τώρα, οι υπολογιστικές προσομοιώσεις δείχνουν ότι είναι δυνατό οι δυνατοί άνεμοι να παραμέρισαν τα νερά και να δημιούργησαν μια «γέφυρα» ξηράς σε μια περιοχή, από όπου οι Ισραηλίτες κατάφεραν, περπατώντας πάνω σε λασπωμένο αλλά ασφαλές έδαφος, να φτάσουν απέναντι, καθ’ οδόν προς τη «γη της επαγγελίας». Η έρευνα, υπό τον Καρλ Ντριους του Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικών Ερευνών (NCAR) και του πανεπιστημίου Κολοράντο των ΗΠΑ, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS ONE, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερ, δείχνει ότι ένα ισχυρός ανατολικός άνεμος με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, που φυσούσε όλη τη νύχτα, μπορεί να απώθησε τα νερά ύψους περίπου δύο μέτρων, σε ένα σημείο όπου ο αρχαίος ποταμός Νείλος, σε κάποια καμπή του με σχήμα U, πιστεύεται ότι ενωνόταν με μια παράκτια λιμνοθάλασσα.

Με τον τρόπο αυτό, είναι δυνατό να δημιουργήθηκε μια στενή χερσαία δίοδος, που έκλεισε ξανά μόλις ο άνεμος κόπασε (πνίγοντας τον αιγυπτιακό στρατό που καταδίωκε τους Ισραηλίτες, σύμφωνα με τη Βιβλική αφήγηση). H «γέφυρα» αυτή εκτιμάται ότι είχε μήκος 3 – 4 χλμ. και πλάτος 5 χλμ. και παρέμεινε «ανοικτή» επί τέσσερις ώρες τουλάχιστον.

Η νέα μελέτη αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας του αμερικανού επιστήμονα σχετικά με τις επιπτώσεις των ανέμων στα βάθη των υδάτων. Η έρευνα για την Έξοδο βασίζεται σε ανακατασκευή των πιθανών τοποθεσιών και βαθών των πλωτών διαύλων στο δέλτα του ποταμού Νείλου, που έχουν μεταβληθεί σημαντικά με το πέρασμα του χρόνου, εκτιμώντας ότι στην πραγματικότητα ήταν μέσω αυτού του σημείου και όχι της σημερινής Ερυθράς Θάλασσας, όπου έγινε η διάσχιση από τους Ισραηλίτες.

«Ο διαχωρισμός των υδάτων μπορεί να κατανοηθεί μέσω της δυναμικής των υγρών. Ο άνεμος μετακινεί το νερό με τρόπο σύμφωνο με τους φυσικούς νόμους, δημιουργώντας ένα ασφαλές πέρασμα ανάμεσα στο νερό και μετά επιτρέπει ξανά στο νερό να εισβάλει και να καλύψει το πέρασμα», δήλωσε ο Ντριους.

Στο παρελθόν και άλλοι επιστήμονες είχαν αποπειραθεί να ερμηνεύσουν το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας μέσω φυσικών εξηγήσεων. Κάποιοι πρότειναν ότι ένα τσουνάμι μπορεί να ανάγκασε τα νερά αρχικά να υποχωρήσουν και έπειτα να επανέλθουν γρήγορα. Κάποιοι άλλοι υποστήριξαν ότι είναι εφικτό ένας ισχυρός και επίμονος άνεμος να χαμηλώσει πολύ το επίπεδο του νερού σε μια περιοχή, ώστε να μπορούν να τα διασχίσουν περπατώντας οι άνθρωποι.                                                       Πηγή: Cosmo.gr

Ο άλλοτε σοφός λαός έχει πει:»όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια«.
Ως απόφοιτος Ι.Ε.Κ(με ολίγη γνώση) θα ήθελα να απευθύνω δύο ερωτήσεις(ρητορικές) στους αρμοδίους και κοπιάζοντες ανθρώπους που συνέβαλλαν στην ολοκλήρωση αυτής της επιστημονικής έρευνας.
Α)Γιατί δεν χρησιμοποίησαν στην έρευνα(πριν τη δημοσίευση της) και τη γνώση ενός στατικολόγου, για να μας πουν σε  τι πιθανότητες στηρίζονται τα λεγόμενα τους;
και Β) πια είναι η πραγματικότης(και σε ποια βάση μιλάμε):
ο Θεός είναι για τον άνθρωπο και ο άνθρωπος για την επιστήμη;
ή  η επιστήμη είναι για τον άνθρωπο και ο άνθρωπος για το Θεό;
Την απάντηση σε αυτή την ερώτηση τη δίνει χωρίς λόγια, αλλά με το βίωμά του ο Μητροπολίτης  Μεσογαίας και Λαυρεωτικής π. Νικόλαος Χατζηνικολάου!
Εδώ διαβάστε λεπτομερώς για τον ίδιο:

http://istologio.org/

Advertisements

5 responses to “Η επιστημονική προσέγγιση για το «θαύμα» του Μωϋσή

  1. Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση -μπορεί να είναι άσχετη με τον προβληματισμό σου αλλά είναι η πρώτη που μου έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό: γιατί σκανδαλιζόμαστε με τα εκάστοτε πορίσματα των επιστημονικών ερευνών; Γνωρίζουμε με ακρίβεια τον τρόπο που ο Θεός χώρισε στα δύο τα νερά της Ερυθράς Θαλάσσης; Αν το θέλημά του ήταν να γίνει αυτό μέσω ενός δυνατού ανέμου; Θέλω, δηλαδή, να πω ότι η επιστημονική περιγραφή ενός γεγονότος δεν αναιρεί και δεν αποκλείει το γεγονός της παρέμβασης του Θεού.

    • Βούλα,καταρχάς ο λογισμός σου είναι θετικός και καλοπροαίρετος και σ’αυτό θα συμφωνήσω.Όμως η δικιά μου παρέμβαση έγγειται στο εξής.
      Αναφέρεται στο κείμενο ότι κατά το βιβλίο της Εξόδου το γεγονός πραγματοποιήθηκε χάρη της Θε΄ι΄κής επεμβάσεως.Τώρα,οι υπολογιστικές προσομοιώσεις δείχνουν ότι είναι δυνατό οι δυνατοί άνεμοι να παραμέρισαν τα νερά και να δημιούργησαν μια “γέφυρα” ξηράς σε μια περιοχή, από όπου οι Ισραηλίτες κατάφεραν, περπατώντας πάνω σε λασπωμένο αλλά ασφαλές έδαφος, να φτάσουν απέναντι, καθ’ οδόν προς τη “γη της επαγγελίας”.Ακόμη,η έρευνα δείχνει ότι ένα ισχυρός ανατολικός άνεμος με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, που φυσούσε όλη τη νύχτα, μπορεί να απώθησε τα νερά ύψους περίπου δύο μέτρων, σε ένα σημείο όπου ο αρχαίος ποταμός Νείλος, σε κάποια καμπή του με σχήμα U, πιστεύεται ότι ενωνόταν με μια παράκτια λιμνοθάλασσα.Με τον τρόπο αυτό, είναι δυνατό να δημιουργήθηκε μια στενή χερσαία δίοδος, που έκλεισε ξανά μόλις ο άνεμος κόπασε. H “γέφυρα” αυτή εκτιμάται ότι είχε μήκος 3 – 4 χλμ. και πλάτος 5 χλμ. και παρέμεινε “ανοικτή” επί τέσσερις ώρες τουλάχιστον.
      Τότε πως ερμηνεύται η κίνηση της ράβδου του Μωησέως και η εξουσία(η απόλυτη ελευθερία μας,της απόλυτης αγάπης ΤΟΥ) του ανθρώπου γενικότερα σ’αυτόν τον κόσμο να καλεί το Θεό να επέμβει ακριβώς εκείνη την στιγμή που ΤΟΝ χρειάζεται;
      Αν λοιπόν εξηγήσουμε ένα θαύμα με φυσικούς τρόπους τότε πως δύναται ένα θαύμα να το ονομάζουμε ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟ!
      Επίσης,ο Θεός δεν έχει τη δύναμη να ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ τους νόμους της φύσης;
      Οπότε, το να αποδεικνύουν οι επιστήμονες ότι είχε πραγματοποιηθεί ένα θαύμα έχει καλώς!Αλλά το να πιστεύουν ότι μπορούν να βρούν την ακριβή εξήγησή του θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον αστείο!

  2. Βασιλάκη μου αργώ πολύ να απαντήσω όπως βλέπεις… Στην προκειμένη περίπτωση τούτο συνέβη γιατί, εκτός από την έλλειψη προσωπικού χρόνου που αντιμετωπίζω το τελευταίο καιρό, με προβλημάτισε πολύ το ερώτημά σου ¨Αν λοιπόν εξηγήσουμε ένα θαύμα με φυσικούς τρόπους τότε πως δύναται ένα θαύμα να το ονομάζουμε ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟ¨. Σκέφτομαι το εξής (ίσως είναι λίγο γενικώτερο): το θαύμα έχει πάντα κάτι το υπερφυσικό για να είναι θαύμα; Δεν είμαι καθόλου σίγουρη, ούτε το έχω ψάξει, αλλά νομίζω ότι θαύμα είναι κάθε πραγμάτωση του θελήματος του Θεού στη ζωή μας. Αυτή η πραγμάτωση μπορεί να γίνεται με τρόπο φυσικό, οπότε ίσως περνά απαρατήρητη, ή με τρόπο υπερφυσικό για μας (αλλά πάντα φυσικό για τον Θεό), οπότε και μας ταρακουνά. Μου φαίνεται ότι και το γεγονός ότι ξυπνάμε κάθε πρωί και έχουμε μία ακόμη μέρα να γευτούμε τις δωρεές του Θεού (άσχετα με το αν το κάνουμε) είναι ένα θαύμα, που εξηγείται φυσικά επειδή π.χ. η φυσική μας κατάσταση είναι καλή, αλλά δεν είναι καθόλου μικρότερο από τη θαυματουργική θεραπεία ενός αρρώστου. Δεν διάβασα τη βίβλο να δω ακριβώς πώς περιγράφει τη διάβαση μέσα από τη θάλασσα, αλλά όπως και να έγινε ή να περιγράφεται σήμερα, φαντάζομαι ότι δεν μειώνει το γεγονός του θαύματος.
    Πες μου και εσύ τί σκέφτεσαι, δεν έχω ιδέα για το αν είμαι μέσα στο πνεύμα των ερωτημάτων σου ή στο πνεύμα της ορθής δόξας/κρίσης (¨Ορθοδοξία¨).

  3. Πολυαγαπημένη μου κουμπάρα ώρες ώρες απολαμβάνω τον αγώνα σου και την πολύ προσεγμένη προσέγγισή σου σε ένα θέμα(πράγμα που εγώ δεν έχω),πόσο δε όταν αυτό συντελείται με το γνωστό δεινό σου γραπτό λόγο! Αυτό που κέρδισα πιο πολύ διαβάζοντας το σχόλιο σου είναι πως είτε έτσι είτε αλλιώς πρέπει να μένουμε στην ουσία του θέματος, όπου είναι η διάχυτη αγάπη Του που μας ακτινοβολεί με κάθε τρόπο!Αρκεί εμείς να μην είμαστε αλλοιμένοι με το αντιλιακό των παθών μας!!!

  4. Κάθε φορά που ακούω ανθρώπους να σηζητάνε για θαύματα που καταρίπτονται απο την επιστήμη σκέφτομαι πόσο μικρή είναι η γνώση που έχουμε ως ανθρωπότητα και πόσο μεγάλα προβλήματα θα είχαμε αν γνωρίζαμε παραπάνω…! Συμφωνώ απόλυτα με την Βούλα και δεν σκανδαλίζομαι απο επιστημονικές έρευνες. Θα σκανδαλιστώ μόνο απο την έρευνα που θα αποδείκνύει ότι ο θεός δεν υπάρχει με απλά μαθηματικά! Η θεωρία «αφου μπορεί να γίνει αν συμβούν στην φύση 15 τρελά πράγματα δεν είναι θαύμα» είναι το λιγότερο για χαζούς και με συγχωρείτε για τον χαρακτηρισμό!!! Κάθε θρησκεία στηρίζεται σε γενικές γραμμές στο ότι κάποιος ή κάποιοι υπάρχουν που ελέγχουν τα πάντα, άρα με απλά μαθηματικά συμπερένουμε ότι ελέγχει και τους ανέμους και την φύση!!!! Αν γνωρίζαμε τι μπορεί να κάνει η φύση μόνη της και απολύτως φυσικά στο 100% θα είμασταν τόσο φοβισμένοι που δεν θα είχαμε κουράγιο να ζούμε… Αναφέρω μόνο φαινόμενα τύπου τσουνάμι ή τυφώνας κατρίνα μέσω των οποίων η φύση αντιδράει στα προβλήματα… Άρα το ότι βάζουμε κάτω την φυσική που γνωρίζουμε και εξηγούμε τα θαύματα είναι απλά ένδειξη ότι ο θεός ελέγχει και την φύση όχι ότι δεν υπάρχει!!!!!! Ναί είναι θαύμα γιατί και οι ιστορικοί αποδέχονται ότι συνέβει και όχι οποιαδήποτε στιγμή αλλά ακριβώς την δεδομένη στιγμή που ήταν χρήσιμο για τον συγκεκριμένο λόγο όχι γιατί δεν μπορώ να το εξηγήσω με βάση την πολύ μικρή επιστημονική μου γνώση…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s